Kärt Ojavee (1982) on kunstnik ja disainer, kes ühendab oma teostes uusi tehnoloogiaid traditsiooniliste käsitöövõtetega. Ta läheneb tekstiilidele kontseptuaalselt, uurides nende ajalooliselt kujunenud tähendusi ning tuleviku arenguvõimalusi. Lisaks teadustööle ja uute materjalide loomisele tegeleb ta muusika, lavakujunduse ja kostüümidisainiga.
Ojavee kaitses 2013. aastal doktoritöö „Active Smart Interior Textiles: Interactive Soft Displays“, mille tulemusel valmis sari hübriidmaterjale ja interaktiivseid tekstiile, mis ühendasid traditsioonilisi ning kaasaegseid tehnoloogiaid. Ojavee interaktiivsed elektroonikaga seotud materjalid ja installatsioonid spekuleerivad tulevikuvõimaluste üle ning neid iseloomustab ajas muutumine. Teda huvitab mismoodi materjal teiseneb ja kas see on sümbioosis keskkonnaga.
Lisaks nutitekstiilide väljatöötamisele tegeleb Ojavee eksperimentaalsete materjalide loomisega. Näiteks Kai kunstikeskuses 2020. aastal toimunud näitusel „Leviaatan: Paljassaare peatükk“ (kuraatorid Inês Geraldes Cardoso, Karin Laansoo ja Triin Metsla) osales Ojavee mitme teosega. Ta näitas muu hulgas seeriat eksperimentaalsetest materjalidest valmistatud tööriistu ja objekte, mida võiksid kasutada kujuteldavad tulevikukogukonnad. Näiteks teos „Lahustuv müts“ (koos Kadi Adrikorniga) on kombinatsioon kokku õmmeldud ja punutud piraadikaabust ja kalurimütsist, mis märjaks saades järk-järgult hävineb. Mütsi tegemiseks kasutati meresaadustest koosnevat nahasarnast toormaterjali.
Alates 2013. aastast on Ojavee teinud koostööd disainer Johanna Ulfsakiga. Nende ühiseid projekte iseloomustab kaasaegsete tehnoloogiate ja traditsionaalsete tehnikatega eksperimenteerimine. 2016. aastal esitlesid nad Hop galeriis installatsiooni „Live Streams“. Üheksa meetri pikkune käsitsi valmistatud kangas reageeris reaalajas Tallinna lahel toimuvatele ilmastikumuutustele ning visualiseeris valgusmängudega lainekõrgust ja tuuletugevust. Ojavee ja Ulfsaki näitusel „Save As“ eksponeeritud installatsiooni keskmes oli käsitsi kootud suuremõõtmeline kangas (Temnikova ja Kasela galerii, 2018; Espoo kaasaegse kunsti muuseum 2019/2020), mis koosnes igavesti kestma loodud materjalidest (süsinikkiud, fiiberoptiline kiud, klaaskiud ja PVC). Algsest ümbrusest ja funktsioonist võõrandatud materjalid lõid teoses industrialismi alguse ning praeguse aja vahelise sideme. „Save As“ salvestas käsitööprotsessi oma inimlike vigadega, näitas käsitööle pühendatud töötundide tulemust massis.
2021. aasta alguses toimus Ojaveel Hop galeriis näitus „Episoodid 1, 2, 3 ja 8“, mis uuris tekstiili rolli poliitikat ja majandust mõjutavates küsimustes. Näitusel eksponeeriti eri tähenduse ja funktsiooniga kangaid ühtekootuna. Väljapanekuga rõhutati nende esialgset olemust ning küsiti, mis asjaolud teevad ühest kangast kallihinnalise, teisest aga väärtusetu materjali.
Kärt Ojavee on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia tekstiilidisaini osakonna (MA, 2004) ning kaitsnud kunsti ja disaini eriala doktoritöö (PhD, 2013). Alates 2014. aastast on ta Eesti Kunstiakadeemia vanemteadur. Teda on autasustatud Eesti Kultuurkapitali kujutava ja rakenduskunsti sihtkapitali aastapreemiaga (2012) ning noore disaineri auhinnaga Säsi (2012), 2014. aastal oli ta kunstiauhinna Köler Prize nominent. Ojavee töid kuulub Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumi kogusse. Ta oli kunstnikupalga saaja aastatel 2019–2021.