Nõukogude Liidus rajati uusehitiste katusekorrustele ateljeekortereid kunstnikele. See oli riiklik poliitika ja nii võib selliseid kortereid leida Peterburist ja Kiievist kuni Hiina piiri äärse Habarovskini. Olenevalt ajastust võisid need asuda nii suurejoonelistes stalinistlikes majades või tavalistes hruštšovkades. Tallinnas rajati kunstnikele mõeldud majutusi-tööruume erinevatesse paikadesse, kuid tuntumad on 1980. aastatel ehitatud võimsate vaadetega ateljeekorterid Lasnamäel, kus on elanud paljud kunstnikud, neist üksikud veel tänaseni. Selle loo jaoks meenutab Lasnamäe ateljeekorteri elu Eve Kask, kellelt uuris selle kohta tema tütar, kunstnik ja nüüdne ateljeekorteri asukas Anna Kaarma.
Eesti Nõukogude Kunstnike Liit oli sisuliselt kontrollorgan, mis moodustati 1942. aastal Jaroslavlis. Tagantjärele vaadates näib selge, mis oli sellise organisatsiooni eesmärk: kunstnike ohjeldamine ja nende tegemiste jälgimine. Sealjuures sildistati vabakutselisi ning organiseerimatuid luuseriteks ja seati neile kõikvõimalikke piiranguid ja takistusi. Tõsi, Eestis leevenes kontroll aegamööda ning juba viiekümnendate teisest poolest hakkas kujunema olukord, kus sotsialistlikku režiimi nii karmil määra teostada ei suudetud kui mujal. Siiski olid ka siin üheks kunstnike ohjeldamise vahendiks elu- ja tööruumid, mida Liit kontrollis.
Ehitati ateljeekortereid samaaegselt ju mujalegi juba väljakujunenud infrastruktuuridesse, nagu Gonsiori ja Liivalaia tänavale kesklinnas.
On teada-tuntud, et nõukogude aja korteripoliitika olenes palju inimese staatusest ja kui ei oldud just tähtis asjapulk, vaid n-ö „tavaline inimene“, võis eluaseme ootejärjekord olla koguni 20 aastat ja maksimum, mida ka pärast nii pikka ootamist võimaldati, oli 1-2-toaline korter. Kui 1970. aastatel hakati ehitama Lasnamäe mikrorajooni, peeti silmas kunstnike suuremaid ruumivajadusi ning nii lisandusid rajatavate majade viimastele korrustele ateljeekorterid, mis sarnaselt kogu Lasnamäele, olid mõeldud olema uue ja parema elu sümboliks. Kuna elupindadest oli puudus, võeti pakutav vastu, ent ega kunstnikud siiski üldiselt hea meelega Lasnamäele elama minna ei tahtnud. Ehitati ateljeekortereid samaaegselt ju mujalegi juba väljakujunenud infrastruktuuridesse, nagu Gonsiori ja Liivalaia tänavale kesklinnas. Ateljeekortereid loodi ka näiteks Nõmmele Trummi tänavale, kuid need olid ette nähtud pigem funktsionäridele.
Lasnamäe ning eriti selle tagumised asumid olid tol ajal alles arenemas ja pikalt täiesti pooleli: poode polnud, raskeid toidukotte tuli kaugelt tassida, inimestel polnud valdavalt autosid ning õieti polnud ka liiklust, teid ega busse.